GBL/GameBasedLearning in OSLO

Vom 16.7-20.7.2018 konnte ich den Kurs „Game Based Learning“ angeboten von der Eruditus Language School und gefördert durch das Erasmus+ Programm in Oslo, Norwegen besuchen.

Die Hauptziele des Kurses waren die Teilnehmenden mit den Grundprinzipien von GBL im analogen und digitalen Kontext vertraut zu machen, die motivationsfördernde Wirkung von Spielen im Unterricht zu verdeutlichen und die Teilnehmer/innen zu ermächtigen, selber Spiele zu erstellen und kompetent anzuwenden.

Die motivationssteigernde Wirkung zum Mitmachen war deutlich bemerkbar und auch im Umgang mit den digitalen Medien zur Erstellung von Spielen konnten Verbesserungen verbucht werden, auf jeden Fall verringerte sich die mental Barriere, in Zukunft beim eigenen Unterricht Spiele als Teil einer holistischen Lernmethode anzuwenden und viele Lernszenarien bei denen digitale Medien einbezogen und sinnvoll eingesetzt wurden, konnten entwickelt werden.

Der Kurs war lehrreich und hat Spaß gemacht, die lange Helligkeit der nördlichen Sommerabende bildete einen harmonischen Rahmen für die sommerliche Fortbildung.

Birgit Adler-Klammer

Eine Liste mit einem Auszug der verwendeten der Ressourcen, Spiele und Apps:

Online Gamification – an illustrative list

 

Socrative – a free student response system which allows you to collect answers from your students using the web.

 

Classcraft – is a free, online educational role-playing game that teachers can personalize for their lessons. It includes progress monitoring and reporting for teachers, making the gamification process much simpler than going out on your own.

 

QuizletQuizlet.com is a free website which enables teachers and students to create digital flash cards.

 

Plickers – is a tool that lets teachers collect real-time formative assessment data without the need for student devices.

 

Duolingo – the language learning game

 

WixWix.com is a cloud-based web development platform that allows users to create web sites and mobile sites through the use of online drag and drop tools.

 

Goalbook – which helps students with IEPs track their progress toward goals

 

Zaption – is a web app for teachers, trainers, and content publishers to use video as an interactive experience.

 

Kahoot – a game-based questions and answer platform.

 

Wizer – Wizer.Me is an education platform that allows teachers to create quick, easy and fun digital worksheets, to share them with fellow teachers and to keep track of student performance.

 

WheeldecideA free online spinner tool that allows teachers to create their own digital wheels or use one of the many wheels which have already been created.

 

Storybirdis a storytelling tool with many functions. With a few clicks, teachers and students can read books, write stories, post original art and much more.

 

Spelling City is an award winning game based learning tool for spelling, vocabulary and writing.

 

Glogsteris a Web 2.0 tool that allows users to create virtual posters combining linked or embedded text, video, images, and music. Glogster can be used in educational settings as an alternative to traditional poster presentations

 

LYRICS Training: – to practice vocabulary with the help of songs in different languages

 

http://www.wordle.net– to create word clouds

https://animoto.com/education/classroom– to create short videos with photos that you upload (for teachers there is the possibility to get a free account)

https://ro.pinterest.com/ – for visual resources

https://prezi.com/ – online presentations

http://www.voki.com/ – to create speaking avatars

 

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s